Translate

lørdag 20. oktober 2012

Makroskudd uke 42


Jeg elsker valmuer. 
Jeg synes de er utrolig vakre. 
I alle faser og former fra knopp til blomst til nesten avblomstret (som her) 
og til vissen blomst hvor bare frøhuset står tilbake. 

Jeg valgte dette bildet fra arkivet 
fordi jeg fant denne valmuen slik 
og jeg kunne ikke dandert den bedre selv. 

For meg var dette et av naturens mesterverk, 
så vakker, 
selv om bare ett blad sto tilbake, 
der den sto og svaiet i vinden. 

Og jeg var lykkelig 
fordi jeg så den på rett sted til rett tid. 

9 kommentarer:

  1. I all sin enkelhet: flott bilde, nydelige farger :) Skulle likt å visst hvilken lyssetting du bruker. Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for din kommentar!

    Her er det kun benyttet naturlig lyssetting. Valmuen sto i et skyggefullt bed langs en vei, men jeg tror det var sol den dagen.

    mvh Knut

    SvarSlett
  3. Takk for svar :)
    Jeg begynte med macro i sommer, og fant vel ut at det måtte være sol for å få nok lys uten blits. Senere er jeg kommet fram til at det er enklere med blits, og bruker nå en ekstern.
    Du tar gode bilder, her har jeg noe å lære :)

    SvarSlett
  4. Har du sett....! Vet snart ikke hvilke superlativer jeg skal bruke jeg, Knut!
    Har jeg brukt Fabelaktig, Fantastisk...?! Samme det, jeg bruker de i så fall igjen!
    Så enkelt og nydelig i farger, detaljer og komposisjon! Og bakgrunnene dine er jo alltid et eget kapittel, synes jeg!
    Ønsker deg en riktig god helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Monica!

      Ønsker deg også en riktig god helg!

      :-) Knut

      Slett
  5. Otroligt vacker bild! En av de bästa jag har sett på Vallmo!
    Snyggt fotograferat!
    Mvh Heléne

    http://www.fotosidan.se/blogs/helene/index.htm

    SvarSlett
  6. Exellent work!
    Many greetings from Germany - Monika

    SvarSlett