Translate

lørdag 21. januar 2017

Nytt år med nye muligheter for makro


Så er vi over i et nytt år med nye muligheter for nye makrobilder. Når går det mot lysere tider, men i haven er det meste i brunt og hvitt, - hvitt av rimfrost var det i dag morges.

Det er herlig med sola som faktisk allerede har begynt å varme. Rimfrosten smelter i solvarmen og temperaturen stiger fra minus til så mye som 7 - 8 varmegrader.


Alle bildene ble tatt på en rundtur i hagen vår hvor strå og visne blomster så ut som om de var fulle av sukker krystaller.


Bildene ble tatt håndholdt med Lumix Panasonic GX80 med Olympus 60mm makro.





4 kommentarer:

  1. Ja de syns jeg og!
    Lurte på om du kunne blogge ltt om hvordan ta fine macro bilder av snøkrystaller?Jeg har nå Sigma 105 macro men får ikke til disse snøkrystallene.Må jeg ha en mindre linse ?

    hilsen Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anita,
      alltid så hyggelig å få spørsmål og kommentarer på bloggen min!

      Jeg har ingen erfaringer med å ta bilder av snøkrystaller, men jeg vil tro at disse er så små at du nok må enten benytte et bakvendt objektiv og benytte mellomringer eller belg.
      Prøv å google eller søk på youtube. Det finnes info om det meste der ute.

      Slett