Translate

søndag 20. mai 2018

Appleblossom white


Nå mangler det ikke på vakre motiver dersom man liker å ta bilder i naturen. Den tidlige sommervarmen har fremskyndet blomstringen og man finner motiver overalt. Her et knippe med bilder fra vårt epletre i hagen.

Med de sterkt hvite blomstene er det lett å få utbrente høylys så jeg valgte bevisst å undereksponere og tok heller bilder i halvskygge/skygge enn i sterkt sollys.

Så valgte jeg de blomstene som hang ytterst på grenene og prøvde å finne mest mulig rolige bakgrunner.

I bildene har jeg også gått litt forskjellige veier i etterredigeringen. I bildet øverst valgte jeg soft focus, pasteller og hvit vignettering. I bildene under valgte jeg sterkere kontraster og vignettering mot det mørke. Rosa knopper synes jeg skaper en ekstra piff i bildene.

Utstyret jeg brukte var Olympus EM1mk2 med 40-150mmPRO og med forholdsvis store blendere.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar