Translate

lørdag 20. oktober 2018

Hva tok jeg bilder av for 7 år siden?


På denne dagen for syv år siden var det noe helt annet enn makrobilder jeg fotograferte. For syv år siden lanserte jeg en av mine andre blogger som jeg kalte "Annet jeg ser".

På makrobloggen skrev jeg da:
Jeg har lansert en tvillingblogg, og da tvillingene ikke alltid er eneggede, så viser den andre bloggen noe helt annet nemlig noen av mine andre bilder. Jeg ønsker at makrotips.blogspot.com skal være en blogg dedikert til kun makro og nærfotografering. Derfor følte jeg behov for å lage en annen blogg for et helt annet innhold.

Den nye bloggen har jeg gitt navnet: http://annetjegser.blogspot.com/
Den ble ikke på langt nær like mye besøkt som denne makrobloggen og jeg har ikke vært like flittig med å oppdatere den. Som for så mange andre går bloggingen min i rykk og napp. Inspirasjonen til å fotografere er ikke alltid like mye til stede. Dessuten har jo Instagram overtatt mye av behovet for sosial nettkontakt med andre.

Det er rart med det, men jeg føler på en måte at blogging er litt på vei ut. Det er raskere og enklere å publisere bilder på Instagram, - det blir mer insta liksom. Likevel finner jeg glede i å skrive litt rundt de bildene jeg tar.

Dette motivet fant jeg på en oppslagstavle på en vegg i en liten by i Sverige. Der yrer det av liv i den ene sommermåneden juli. Da tidobles innbyggerantallet av feriegjester og turister og som del av dette våkner byen til live med en rekke konserter og arrangementer som jo må publiseres og reklameres for på byens oppslagstavler.

Da blir oppslagstavlen som en stor collage av bilder og farger og teksturer. Etterhvert så må gamle plakater rives ned for at stiftene skal klare å finne feste i tavlen. Når man så river av gamle plakater oppstår det spennende nye motiv som her hvor et ansikt titter frem. Det blir et spennende portrett som kanskje blir enda mer spennende på grunn av den effekten collagen skaper.

Jeg synes det er gøy å finne slike motiv.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar