Translate

lørdag 8. august 2015

Den rødøyede igjen


Jeg finner ikke de mest spennende insektene i min hage denne sommeren, trolig fordi det har vært for kaldt, men fluer er det flust av.

Som nevnt mange ganger før er ikke min stil å gå så tett innpå at man bare ser insektet, men å plassere insektet i en bildemessig komposisjon som viser en del av omgivelsene.

Disse bildene ble også tatt med Olympus EM5MkII som jeg liker bedre og bedre fordi det er lite og hendig, har en superrask autofokus og gir meg god dybdeskarphet selv ved store blendere. Her er blenderen f/4, brennvidden 120mm (Olympus 60mm makro) og 1/500 sekund. Jeg bruker stativ så ofte jeg kan selv med dette kamera for selv om det også har en fantastisk god bildestabilisering så har jeg problemer med min egen bevegelse frem og tilbake for å holde små motiv som dette i fokus når jeg sitter lavt på huk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar