Translate

lørdag 5. august 2017

Høst


En sommer går mot sin slutt. August er her og det er vel den første høstmåneden? I naturen modnes aksene på åkrene og på de gresstrå som omkranser vår hage.

Først når jeg tok bilde av dette enkle strået slo det meg hvor vakkert et gresstrå er. Og så oppdaget jeg at det også finnes et mangfold av forskjellige gress og aks.

Jeg prøvde igjen å benytte fokus bracketing / picture stacking med auto merge i min Lumix GX80, men resultatet ble verre enn verst og ikke til å vise på denne nettsiden. Da fikk det heller bli et enslig bilde med en middels liten blender for å få mest mulig av strået noenlunde skarpt.

Så min oppfordring er; - løp ut, finn et strå og oppdag hvor vakkert det er. Kanskje oppdager dere at et eller annet insekt også fulgte med, et insekt som du kanskje ikke la merke til når du plukket strået.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar