Translate

mandag 29. juni 2015

Pink


Jeg fant denne vakre blomsten langs kanten av en vei. Nydelig blomst, - ikke sant? Aner ikke hva den heter, men jeg måtte bare ta noen bilder av den.

Med mitt Olympus kamera valgte jeg blendere mellom f/4 og f/5.6. Mindre blendere synes jeg gir for rotete bakgrunner, men jeg skulle gjerne brukt mindre blender for å få både stilken og mer av blomsten skarpe. Med stilker som dette gjør det seg godt om de fremtrer skarpe. Ideelt sett ville jeg brukt et fullformats kamera for et motiv som dette fordi et slikt kamera bedre kaster ut bakgrunnen i et slør selv ved bruk av små blendere. På bildene har jeg eksperimentert en del med plassering av fokuspunktet.


Jeg ser også at noen av bildene kanskje fremtrer noe vel skarpe, på grensen til overskarpe, men de er faktisk veldig skarpe rett ut av kamera og jeg tror dette også skyldes den kontrasten og strukturen som blomstene har.




1 kommentar:

  1. Wow! very nice floral macro! This flowers grow in mountain region of my country))

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    SvarSlett