Translate

mandag 9. mai 2016

Rød poppelbladbille


Jeg tror det samme skjer hver vår at de røde poppelbladbillene kryper opp av bakken og opp i pilbusken vår. De kryper opp og ned , slår ut vingene og prøver flyveferdighetene bare for å lande noen decimetre lengre bort i den samme busken.

Jeg har tatt mange bilder av denne billen før også, - bare søk i bloggen min så finner du flere bilder, men neppe så fine som disse ble. Jeg tok hundrevis av bilder og av disse endte jeg opp med disse tolv bildene hvilket var et vanskelig valg.

Heldigvis kunne jeg stå i skyggen slik at jeg slapp utbrente høylys på skallet og på pilbuskens blader.


I øyeblikk som dette får jeg virkelig "flow", - det er kjempegøy å holde på under slike ideelle forhold, men rygg og knær melder etter hvert fra at nok er nok etter en stund.











1 kommentar: