Translate

onsdag 5. september 2012

Nå kommer jeg og tar deg!


Også innen makro er det lov til å leke seg litt av og til. Da jeg fant dette bildet av en korsedderkopp (tror jeg) i arkivet mitt fikk jeg lyst til å gjøre det enda litt mere skummelt.

Jeg tror edderkoppen hadde spunnet et nett utenfor vinduet mitt. Den grå bakgrunnen er derfor et skittent vindu.

Den var svær og hang slik at jeg fikk nesten hele edderkoppen i samme plan. Den hang stille, så jeg satte fokus og eksponeringspunkt midt på edderkoppen og brukte en liten blenderåpning for å få maksimal skarphet.

I etterbehandlingen har jeg benyttet Postereffekten i PS og justert parametrene med hensyn til grad av linjer, kanter og postereffekt.

Til slutt la jeg på en ramme og en vignettering.

Håper du ikke lar deg skremme helt, - bare litt! ;-)

2 kommentarer:

  1. det blir nesten litt kjedelig Knut, men jeg kan bare gjentar igjen og igjen FLOTTTTTTTT

    SvarSlett
  2. Dette må være første gang jeg ikke har grøsset, og bladd fort forbi et bilde av en edderkopp! Postereffekten gjorde dette faktisk spennende for meg å se lenge på,- og det sier jo alt fra meg med vettløs angst. Kanskje du her har funnet en type kureringsmetode for sånne som meg!
    Stilig var det!
    :)

    SvarSlett