Translate

søndag 30. september 2012

Diamonds are forever


I dag tidlig skinte gresset som tusenvis av diamanter.

Morgenduggen lokket meg ut for å ta bilder.

Det viste seg å ikke være så helt enkelt. Når jeg så i søkeren på kameraet var alt bare kaos. Så begynte jeg å fokusere inn og ut med manuell fokus og prøvde å finne noe orden i alt det kaotiske.

Jeg valgte til slutt å velge noen enkelte strå og noen dråper og legge fokuset på disse. Så ga jeg bildene forskjellig etterbehandling ved hjelp av Color Efex Pro.

Fortell meg gjerne hva du synes.










5 kommentarer:

  1. Du finner alltid orden i kaoset, Knut! Jeg prøvde meg på tilsvarende for noen uker siden, da jeg så det glitret så fint i gresset,- en vond rygg gjorde at det ble halvhjertet og ikke noe brukbart. Jeg er veldig begeistret for alt som har med gress og strå å gjøre, og synes disse ble veldig bra!
    Nå har jeg sett fram og tilbake flere ganger, og umiddelbart likte jeg veldig godt nr 2, 3 og 5. Men så blir jeg sittende å se på det siste også, og jo lenger jeg ser på det, jo bedre liker jeg det,- så godt, at det faktisk kanskje er det som blir favoritt....Synes bokeh ringene utgjorde en viktig del av dette bildet, på de andre var det gresstråene og deres retning/plassering som tiltrakk min oppmerksomhet. Flott arbeid som alltid, Knut!!
    Ønsker deg en fin kveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for din kommentar og for at du ser hva jeg ser.

      Jeg var så redd for at dette bare ble kaos for andre, selv om jeg har prøvd å skape orden i kaoset gjennom "less is more".

      Ønsker deg også en fin kveldMonica!

      :-) K

      Slett
  2. Disse er bare herlige. Det er nok dette jeg liker med fotograferingen. Skape orden i kaoset. Nydelig formidlet.
    Husker en gang jeg leverte inn et bilde med slike reflekser.. det ble skikkelig slakt. Men har nok lært meg at disse gir bildene en ekstra dimmensjon.
    Ønsker deg en flott fotouke.
    Hilda

    SvarSlett
  3. Utrolig flotte bilder og kjempeflott blogg!:)

    SvarSlett
  4. Tusen takk til dere begge for kommentarene!

    mvh Knut

    SvarSlett