Translate

torsdag 13. september 2012

This flower rocks



Denne planten/blomsten regnes som ugress, men jeg har virkelig sansen for denne. Jeg synes den er skikkelig rocka og gir meg assosiasjoner til lærjakker med nagler og pigger.

Den har sterke farger og store kontraster.

Jeg kan godt leve med at det finnes noen slike i min hage, bare de ikke fortrenger de andre vakre blomstene.



I bildet under er Film effekten som emulerer Fuji Superia 400 (gir korn og spesielle farger) i Color Efex Pro benyttet.



6 kommentarer:

  1. Enig med deg, synes den er kul jeg. Men nå er jeg også en sucker for lilla da.

    SvarSlett
  2. Er også enig i at denne blomsten er flott - direkte stilig synes jeg! Men det er klart, den må jo ikke fortrenge egne hageblomster! Passer best der den stort sett er: ute i det fri.
    Ellers var det jo mye flott å titte på nedover her.. :)

    SvarSlett
  3. JA! Den er en tøffing!
    Og den blir til og med enda flottere
    gjennom bildene dine.
    Fin serie!

    SvarSlett
  4. jeg synes og at det er en fin blomst, men har ikke stor peiling av blomster. noen ganger tror jeg at jeg liker ugress bedre en riktige blomster :-)
    flott Knut!

    SvarSlett
  5. Ja, dette var SKIKKELIG tøft, Knut! Jeg liker å fotografere denne, jeg også,- men synes etterbehandlingen du har gjort her løftet denne planten til et HELT nytt nivå! Fantastisk detaljrikdom,- og ja, rått bra, rett og slett!
    You rock;)

    SvarSlett
  6. Tusen takk til dere alle!
    Det var riktig gøy å få så mange kommentarer på denne blomsten!

    Ja, Monica, det er nettopp de mange detaljene på denne blomsten som fasinerer meg. Jeg tror lyssettingen bidro til å forsterke dette og i tillegg benyttet jeg noe som heter Tonal Contrast i Color Efex Pro.

    mvh Knut

    SvarSlett