Translate

onsdag 19. september 2012

Admiralsommerfugl


La meg si med en gang at fotografisk er ikke dette noe bra bilder, men dokumentarisk har de en viss interesse.

Jeg forfulgte en admiral og fant en hel haug av dem hvor de satt samlet på en dynge med gammel nedfallsfrukt som gjæret. Der satt de og koste seg og drakk av den gjærede eplesaften.

Da det var vått og fuktig og sølete og grisete, ville jeg ikke legge meg ned på bakken for å få bedre bilder av sommerfuglene. Derfor ble det disse perspektivene.

Så hvis dere vil finne Admiraler, - så gå og let etter nedfallsfrukt. Kanskje finner du de der.


5 kommentarer:

  1. Syns bildene var fine jeg, og at denne likte nedfallsfrukt visste jeg ikke....skal ta meg en tur ut i hagen og se jeg også. Ha en fin dag:))

    SvarSlett
  2. Takk for tipset, Knut. Min enorme sommerfuglbusk gikk dukken i fjor vinter,- nå som jeg virkelig hadde hatt slik glede av å ha alle sommerfuglene så lett tilgjengelig, men har faktisk et litt bortgjemt/glemt epletre nederst i hagen, så det skal jeg sjekke....
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  3. du har så gode tips Knut, kanskje du skulle skrive et book. flott bilder og.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kommentarene!

    mvh Knut

    SvarSlett
  5. Nydelige skapninger!
    Her i hagen min liker de Bergknappen på denne tiden av året.
    Der koser den seg,
    sammen med både humler og bier om dagene.
    Jeg nyter synet! (:

    SvarSlett