Translate

fredag 28. september 2012

Makroskudd uke 39



Linedanser


Historien bak bildet er at en gresshoppe kom flyvende og landet på avløpsrøret til takrenna. Jeg løp og hentet kamera med en gang og tok mange bilder. 

Sola skinte og laget en skarp lys kant på kanten av røret.

Når jeg skulle etterbehandle bildet, valgte jeg å rotere bildet 90 grader og speilvende det. Rør og bakgrunn trakk jeg ut til helt sort.
Da ble bildet slik hvor det ser ut som om gresshoppa balanserer på en line eller snor.

Dette er nok en løvgresshoppe og en hunn som man ser på  egglegningsrøret/halen.

3 kommentarer:

  1. Wow, Knut! Så kult, og hvilken smart idé å rotere bildet,- det ble veldig effektfullt! Samtidig står gresshoppa så fint mot den svarte bakgrunnen. Smart!
    Ønsker deg en riktig, god helg:)
    Ps. Takk for kommentaren om at humla jeg tok bildet av, var skarpt! Jippi, endelig hi, hi:) Hjalp med en monopod, tydeligvis:)

    SvarSlett
  2. den var flott ! takk for opplysningen om etterbehandling Knut.

    SvarSlett
  3. Tusen takk til Monica og Dirk for kommentarer!

    :-) K

    SvarSlett