Translate

søndag 6. mai 2018

Today I am shooting with


I dag valgte jeg å ta bilder med min Lumix GX80 med Olympus 60mm macro. Jeg ønsket et enkelt og lett utstyr som fungerer godt for meg når jeg skal ta makrobilder. Det blåste en del og dette kameraet skyter raske bildeserier og i kombinasjon med raskt autofokus og innebygget bildestabilisering får jeg et stort antall brukbare bilder. Utfordringen blir mer å finne det rette motivet og klare å fristille dette så godt som mulig fra en forstyrrende bakgrunn i lave perspektiver.


Noen som vet hva denne vakre blomsten heter? Jeg kaller den bare den hvite stjerne. Er det en lilje kanskje? Ser den hver vår like i nærheten av der jeg bor.

12.05.2018: Så har endelig noen fortalt meg at dette faktisk er tulipaner! Hun har dem selv i sin egen hage så jeg stoler på at dette faktisk stemmer. Ville aldri trodd at det var tulipaner, men det er det.


Blendervalget var fra f/3.2 til f/5. Mindre blendere gir for mye forstyrrelser i bakgrunnen. Fokuspunktet lagt på støvbærerne.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar