Translate

søndag 27. mai 2018

Hvor er alle insektene hen?


Nå står de store blomsterkrukkene på terrassen vår fulle av margeritter. MEN det er et stort MEN. Hvor er alle insektene hen? De pleier jeg å se på blomster som dette og for den saks skyld på andre steder også.

Jeg som liker å ta makrobilder leter etter insekter som jeg synes er de flotteste motiver. Jeg har observert masse fluer i lufta og jeg har hørt at det skal være vepseår i år, men jeg har kun sett noen få.

Heldigvis har jeg sett flere store humler og maur. Kanskje er det for tidlig? Selv om sommeren kom så tidlig som den har gjort og naturen hoppet over våren, - nesten.

Hvilke observasjoner har andre gjort? Finner dere noen insekter? Vi trenger insektene i naturen. De fyller en funksjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar