Translate

fredag 11. mai 2012

Pass deg for flåtten!

Kilde: Wikipedia


9. oktober 2011 skrev jeg et innlegg på bloggen min om flått. Du finner det her:
http://makrotips.blogspot.se/search?q=Flått

Nå advares det igjen mot flåtten:
http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article758870.ece

Det er aldri for sent å vaksinere seg, selv om vaksinen ikke beskytter mot alle farer ved flått-bitt og det må tre sprøyter til (det gjør ikke noe vondt!) før man oppnår den beste beskyttelsen. Jeg har selvfølgelig vaksinert meg, men likevel tar jeg mine forholdsregler og tar på meg slagstøvler og har strømpene utenpå buksene, etc.

2 kommentarer:

  1. Her hos oss er det massevis av flått. Det hjelper ikke å bruke støvler, og masse tøy på seg. Synes skogturene blir litt forringet når en må plukke flere flått etter turen. Det er nok mest i rådyr, hjortetråkkene her hos oss.
    Håper du får en koselig helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff! Det høres ikke bra ut!

      Håper at du har vaksinert deg.

      Det er masse rådyr og hjort også der jeg holder til. Derfor tar jeg mine forholdsregler.

      Ønsker deg også en koselig helg!

      mvh Knut

      Slett