Translate

onsdag 16. april 2014

Én svale gjør ingen sommer, men ...



... hva med en sommerfugl? I alle fall er den første sommerfuglen alltid et godt tegn synes jeg og i år har jeg allerede sett den første. Riktignok ikke denne jeg viser bilde av her (arkivbilde av en Kommasmyger), men det var nok en eller annen liten smyger. Det pleier å være mange av de der jeg holder til.

Også humler har jeg sett flere av der de summer fra blomst til blomst som det ennå ikke er så mange av. Så man kan i alle fall si at våren er her.

Definisjonen av sommer, - hva er det? I følge kalenderen er det fra 1. juni mens meteorologene sier det er sommer når middeltemperaturen er over 10 grader hvilket pleier å være rundt midten av mai. Foreløpig er nattetemperaturen for lav, men bare vent. Om en måneds tid er det kanskje sommer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar