Translate

torsdag 21. juli 2016

Den vakre Pelargonia


Ofte er det slik at det som er en nærmest legger man mindre merke til. At våre Pelargoniaer på vår terrasse faktisk er veldig vakre oppdaget jeg først i dag. Knoppene, blomsten, rosa og grønt alt er nærmest fullkomment vakkert.

Det ble en slags wow/aha-opplevelse å se blomsten gjennom søkeren på kamera. Øynene våre er så vidvinklede at vi ofte ikke legger merke til detaljene i ting før vi ser de gjennom et kamera og får bort alt det forstyrrende i omgivelsene.

Jeg valgte å fotografere i skyggen fordi blomsten ellers lett blir utbrent dersom man fotograferer i sola. Som bakgrunn valgte jeg på bildet over og under et vindu hvor lyset i fra lysspillet i et rognebærtre skapte en nærmest akvarell aktig effekt. Ved å variere størrelsen på blenderen fikk jeg i forskjellig grad struktur eller rolig/sløret bakgrunn.


Bildene under viser andre Pelargoniaer på vår terrasse. Grått og rosa er også en fin fargekombinasjon.


Under valgte jeg et stående format og det samme rognebærtreet som bakgrunn, men med en ganske så åpen blender. Vakkert, - ikke sant?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar