Translate

torsdag 16. juni 2011

I moseskogen


Dette er nærbilde av noe som vokste opp av grønn mose på en eng. Høyden var ca 2-3 cm og de sto tett som en skog. Siden de sto så tett valgte jeg å benytte f/4.5 som ga forholdsvis liten DOF og manuell fokus. Kameraet (D700) sto på bakken med Sigma 150mm macro og vinkelsøker. Lyset var kveldsol fra venstre/vest og hvitbalansen er balansert ifht dette.

De sterke fargene var det som tiltrakk seg min oppmerksomhet. Nesten høstlige, men fotografert på våren/forsommeren.


Det var svært vanskelig å bestemme seg for komposisjon og utsnitt. Jeg la bildene ut på foto.no og ba folk velge seg sin favoritt, men det var vanskelig å kåre noen vinner.


Hva denne type mose heter skulle jeg gjerne visst. Håper noen kan gi det en kommentar.



I et tettere utsnitt ser det ut som det er frø eller sporer som sitter i toppen av stilkene.

2 kommentarer:

  1. Jeg liker de to nederste bildene aller best, selv om alle var flotte. Fine abstraksjoner som er godt egnet til å henge på veggen!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Ingunn, for din kommentar!

    Mvh Knut

    SvarSlett